GEOGRAFIJA
5. razred
VJEŽBAJ RELJEF UZ ZADATKE learning apps:
https://learningapps.org/display?v=p89v9rba524
NA DNU STRANICE POTRAŽI I KLIKNI NA POVEZNICU ZA DOKUMENT U KOJEMU ĆEŠ JOŠ JEDNOM POGLEDATI FOTOGRAFIJE OSNOVNIH KRŠKIH OBLIKA RELJEFA
POVEZNICA ZA KVIZ "ŠTO JE GEOGRAFIJA, OBLIK I ROTACIJA ZEMLJE":
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVAOnijYxXpEjKilYcw39b1UMDJIODlKV0lKT0gzUUNGTlJORDBWNzVPTy4u
Provjerite svoje znanje o položaju Hrvatske i Europe, hrvatskim i europskim regijama, Europskoj uniji i simbolima, veličini i granicama Hrvatske:
https://learningapps.org/watch?v=pmd28djwk24
ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 5. RAZREDA:
- GEO OŠ A.5.1. Učenik objašnjava važnost geografije u svakodnevnome životu.
- GEO OŠ A.B.5.2. Učenik opisuje osnovna obilježja Zemlje koristeći se globusom.
- GEO OŠ A.B.5.3. Učenik analizira globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređuje prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
- GEO OŠ B.5.2. Učenik razlikuje vrste geografskih karata prema mjerilu i sadržaju te s pomoću tumača interpretira elemente karte na različitim prostornim razinama.
- GEO OŠ B.5.3. Učenik se orijentira u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
- GEO OŠ A.5.4. Učenik opisuje oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjava aspekte položaja te izdvaja prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
- GEO OŠ B.5.4. Učenik objašnjava mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji.
- GEO OŠ B.C.5.5. Učenik uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednuje kao životni prostor.
- GEO OŠ C.5.1. Učenik objašnjava raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda.
- GEO OŠ C.5.2. Učenik opisuje osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržava njihovo održivo iskorištavanje
- GEO OŠ C.5.3. Učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske.
6. razred
Na stranicama Državnog zavoda za statistiku potražite podatke o stanovništvu Hrvatske. Evo poveznice:
https://podaci.dzs.hr/hr/podaci/stanovnistvo/
PROVJERI SVOJE ZNANJE O RAZNOLIKOSTI STANOVNIŠTVA I NASELJENOSTI SVIJETA I HRVATSKE KVIZOM NA SLJEDEĆOJ POVEZNICI:
https://wordwall.net/hr/resource/8809762
DHMZ-Državni hidrometeorološki zavod
Dio je svjetske mreže nacionalnih meteoroloških i hidroloških službi pod okriljem Svjetske meteorološke organizacije. Osnovan je 1947. godine, a sjedište mu je do potresa bilo na Griču 3. Nakon potresa preseljen je na Ravnice 48. Na njegovoj web stranici možete pronaći sve podatke o vremenu. Istražite na poveznici:
https://meteo.hr/index.php
Ponovi godišnja doba
Poveznica za zadatak-Godišnja doba: https://learningapps.org/display?v=pscwa674t20
ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 6. RAZREDA:
- GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze.
- GEO OŠ B.6.6.
- Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacija klima.
- GEO OŠ B.6.7.
- Učenik analizira prostorne organizacije i procese istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.
- GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.
- GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
- GEO OŠ B.A.6.1. Učenik interpretira podatke o broju i razmještaju stanovnika i gustoći naseljenosti na primjerima iz Hrvatske i svijeta.
- GEO OŠ B.A.6.2. Učenik analizira sastavnice općega kretanja stanovništva svijeta i Hrvatske te njezinih prirodnih cjelina i županija.
- GEO OŠ B.A.6.3. Učenik objašnjava raznolikost svjetskoga stanovništva analizirajući pojedine strukture, identificira probleme koji iz toga proizlaze te izgrađuje pozitivan i tolerantan odnos prema drugim kulturnim zajednicama poštujući raznolikosti.
- GEO OŠ A.6.1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-
- -teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske.
- GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
- GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
- GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
7. razred
Ponovi lekciju Starost i reljef Europe uz zadatak na poveznici:
https://learningapps.org/display?v=prrbygh8521
Provjeri svoje znanje o Ujedinjenom kraljevstvu i Francuskoj u sljedećim zadacima na poveznici:
https://learningapps.org/watch?v=p0f5wc4nj23
ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 7. RAZREDA:
- GEO OŠ A.B.7.1. Učenik objašnjava geografski smještaj i utjecaj geografskoga položaja na razvijenost Europe te opisuje utjecaj Europljana na druge dijelove svijeta.
- GEO OŠ A.B.7.5. Učenik analizira europske regije s obzirom na njihove posebnosti.
- GEO OŠ B.A.7.1. Učenik analizira prirodno-geografska obilježja Europe i objašnjava njihov utjecaj na naseljenost i gospodarske aktivnosti.
- GEO OŠ A.B.7.4. Učenik objašnjava demografske i gospodarske posebnosti europskih država na temelju prikupljenih i obrađenih podataka.
- GEO OŠ A.B.7.2. Učenik objašnjava nastanak političke karte Europe, procese integriranja te važnost suradnje i poštovanja različitosti.
- GEO OŠ A.B.7.3. Učenik obrazlaže nastanak, razvoj i značenje Europske unije u Europi i svijetu te utjecaj institucija EU-a na pojedinca i države.
- GEO OŠ A.B.7.5. Učenik analizira europske regije s obzirom na njihove posebnosti.
- GEO OŠ A.B.7.6. Učenik analizira specifične uvjete života u velikim prirodnim regijama Srednje Europe te objašnjava utjecaj povijesnih zbivanja na različit stupanj gospodarskoga razvoja pojedinih država.
- GEO OŠ A.B.7.7. Učenik analizira utjecaj prirodno-geografskih i društveno-geografskih posebnosti na oblikovanje mediteranskoga kulturno-civilizacijskog kruga te njegov utjecaj na Hrvatsku i svijet.
- GEO OŠ A.B.7.8. Učenik analizira specifične uvjete života u državama Jugoistočne Europe te utjecaj povijesnih zbivanja na različit stupanj gospodarskoga razvoja pojedinih država.
- GEO OŠ B.A.7.2. Učenik analizira najvažnije čimbenike koji utječu na gospodarski razvoj i urbanizaciju država Zapadne Europe.
- GEO OŠ A.B.C.7.9. Učenik analizira utjecaj prirodno-geografskih posebnosti na naseljenost i gospodarski razvoj država Sjeverne Europe te uspoređuje baltičke s nordijskim državama Sjeverne Europe.
- GEO OŠ A.B.7.10.Učenik objašnjava prirodno-geografske i društveno-geografske posebnosti Istočne Europe te analizira gospodarsku, vojnu i političku ulogu Ruske Federacije u Europi i svijetu.
8. razred
NAJBOLJE PREZENTACIJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA UČENIKA 8. RAZREDA U ŠKOLSKOJ GODINI 2022./2023. NALAZE SE NA KRAJU OVE STRANICE. POGLEDAJTE IH!
Saznaj koliko je sati u svjetskim državama na web stranici timeanddate:
www.timeanddate.com
Upute za istraživački rad se nalaze u dokumentu na dnu stranice
Državna geodetska uprava
zadužena je u Hrvatskoj izrađivati i nadopunjavati karte. Pogledajte na poveznici njihovu web stranicu:
https://dgu.gov.hr/proizvodi-i-usluge/78
Vježbaj određivati geografski smještaj uz pomoć aplikacije Google Earth.
Poveznica: https://earth.google.com/web/@46.30615889,16.36665687,167.65391452a,10877.71241489d,35y,359.94251575h,0t,0r
ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 8. RAZREDA:
- GEO OŠ B.8.2. Učenik određuje geografske koordinate zadanoga mjesta na geografskim kartama, služi se digitalnim kartama, snalazi se i kreće u prostoru s pomoću topografske karte, plana grada (naselja), kompasa i GNSS-a.
- GEO OŠ B.8.1. Učenik analizira prostorne organizacije i procese
- istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.*
- GEO OŠ B.8.3. Učenik objašnjava položaj, gibanja i međudjelovanje Zemlje s drugim nebeskim tijelima u Sunčevu sustavu i svemiru* i njihov utjecaj na život na Zemlji.
- GEO OŠ B.8.4. Učenik objašnjava građu i starost Zemlje, opisuje glavne unutarnje procese oblikovanja reljefa te na primjerima objašnjava uzroke i posljedice pokreta litosfernih ploča.
- GEO OŠ B.8.5. Učenik klasificira klimatske tipove, opisuje njihova obilježja i povezuje ih sa živim svijetom.
- GEO OŠ A.B.8.1. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Azije s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
- GEO OŠ A.B.8.2. Učenik analizira i objašnjava odabrane probleme suvremenoga razvoja Azije
- GEO OŠ A.B.8.3. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Afrike s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
- GEO OŠ A.B.8.4. Učenik analizira i objašnjava odabrane probleme suvremenoga razvoja Afrike.
- GEO OŠ A.B.8.5. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Amerika s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
- GEO OŠ B.A.C.8.6. Učenik analizira i objašnjava problematiku naseljavanja, morfološke i socioekonomske strukture gradova, iskorištavanja šumskih površina te suvremenoga razvoja Amerika.
- GEO OŠ A.B.C.8.6. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Australije i Oceanije s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
- GEO OŠ C.A.B.8.1. Učenik analizira prirodno-geografska obilježja polarnih
- područja, izdvaja specifične uvjete života i prilagodbe živih bića te objašnjava mogućnosti i ograničenja iskorištavanja njihovih prirodnih resursa.
- GEO OŠ A.B.8.7. Učenik opisuje globalizaciju i njezin utjecaj na identitet pojedinca i prostora u kojemu živi.